چراغ تونلی ال ای دی چیست؟


چراغ تونلی ال ای دی چیست؟ این مدل چراغ تونلی به جای سرپیچ، ماژول ال ای دی دارند و نوردهی بسیار بیشتری دارند. جنس بدنه و رینگ خوب مانند مدل سر پیچ دار است و در صورت استفاده از این چراغ‌ها لازم است که مسائل امنیتی و حفاظتی زیادی را رعایت کرد. این چراغ‌ها باید حتماً ضد ضربه باشند چون وسایل نقلیه به هنگام عبور، لرزش‌هایی را به دیواره چراغ‌های تونل منتقل می‌کنند. چراغ‌های تونلی ال ای دی مزایایی مانند طول عمر بیشتر، صرفه جویی در مصرف انرژی، عدم وجود اشعه فرابنفش، بازدهی نسبتاً بالا و سازگاری با محیط زیست دارند که از هر لحاظ بهتر از انواع دیگر هستند.

 چراغ تونلی ارزان ال ای دی  LED آسانسور

این نوع چراغ تونلی مخصوص آسانسور بوده. و بیشتر در آسانسور برای روشنایی چاهک  آسانسور استفاده می شوند. که این نوع چراغ های آسانسور مناسب برای محیط های بسته  می باشند. که این نوع چراغ تونلی های آسانسور دارای گارانتی معتبر و  با کیفیت بالا در کشور عزیز مان ایران تولید و توزیع می گردند.   که به دو نوع تقسیم می شوند. چراغ تونلی ای ای دی 9 وات و 12 وات برای آسانسور ها استفاده می شوند.

قیمت انواع چراغ تونلی LED  آسانسور

البته باید گفت که 18 وات و 23 وات هم موجود می باشد. ولی این 18 وات روشنایی خیلی زیادی نسبت به 12 وا دارند که نیازی نیست که شدت نور بیشتر باشد و نحوه قیمت گذاری بر روی چراغ ال ای دی بر اساس وات های مشخص شده متغییر هستند  اغلب چراغ تونلی های استفاده شده. برای آسانسور ها  9 وات و 12 وات استفاده می شوند.  اول از همه باید گفت که هر دو چراغ برای روشنایی چاه هستند و اما با هم تفاوت هایی مهمی دارند که سعی می شود به صورت جامع و کامل پرداخته شود.

مقایسه چراغ تونلی led   با چراغ  تونلی اشعه فلزی

چراغ تونلی ال ای دی چیست؟ این نوع چراغ تونلی آسانسور فلزی بوده و  یک قاب  فلزی و شیشه برای پوشاندن داخل چراغ تونلی استفاده می شود. که اکثرا داخل چراغ تونلی از لامپ 100 استفاده می شود. که این نوع چراغ تونلی ها سابقه قدیمی تری دارند که این چراغ ها باعث مصرف زیاد از برق می شود که همین امر باعث افزایش هزینه برق ساختمان  می شود   و دومین عیب هایی که دارند باعث  باعث زود خراب شدن لامپ 100 وات شده و استفاده از چراغ تونلی های اشعه باعث افزایش گرمایی در داخل چاهک آسانسور می شود  و روشنایی کافی هم ایجاد نمی کنند این چراغ ها مدل قدیمی تر می باشند البته روشنایی چاه آسانسور فقط در موارد سرویس و نگهداری آسانسور و موقع رفع خرابی آسانسور در داخل چاهک آسانسور از چراغ چاهک آسانسور استفاده می گردند.

بیشتر بخانید : ساختار چراغ های تونلی

چراغ تونلی  بیضی تونلی ال ای دی  LED

این نوع چراغ های ال ای دی خیلی سبک و کارکرد خیلی عالی می باشد. که به عبارت ساده تر جمع و جور هستند و مصرف برق خیلی کمی دارند و شامل گارانتی 18 ماهه هستند و مدل به روز تر چراغ های آسانسور هم هستند که قیمت تونلی 9 وات 17 هزار تومان می باشد و تونلی 12 وات قیمت 25 هزار تومان می باشند که قیمت خیلی کمتری نسبت به  چراغ های فلزی دارند.

ویژگی های چراغ تونلی ال ای دی

  • برد آلومینیومی بسیار با کیفیت
  • دارای درایو جهت طول عمر طولانی
  • ضخامت پایین و قابل نصب در مکان های دلخواه
  • عدم شکنندگی
  • طول عمر بالا و مصرف انرژی پایین
  • نور یکنواخت و درخشان بدون ایجاد زدگی
  • نور بسیار بالا و با کیفیت
  • قطعات درجه یک و بسیار باکیفیت
  • ال ای دی با وات بالا و نور بسیار عالی
  • دارای جعبه مجزا
  • دارای سیم بسیار با کیفیت زرسیم و سیمیا
  • عدم ورود هرگونه آلودگی ، ذرات گرد و غبار و رطوبت
  • قابلیت نصب در سقف کابین آسانسور
  • ۲۲۰ ولت
  • ۱۲ وات

چراغ تونلی آسانسور چیست؟

چراغ تونلی ال ای دی چیست؟ آسانسورها از لحاظ ایمنی مکان‌هایی بسته و به طور معمول کم نور هستند و لازم است تا روشنایی مناسب داخل چاه آسانسور تامین شود. به منظور کنترل چراغ تونلی داخل چاه آسانسور، یک کلید تبدیل در موتورخانه و کلید دیگر در پایین‌ترین طبقه و در جای مطمئنی به دور از دسترس عموم مردم، قرار می‌گیرد. چراغ تونلی آسانسور لازم است حداقل روشنایی ۵۰ لوکس داشته باشد و در فاصله نیم متری از کف و سقف چاله نصب شود. تغذیه روشنایی آسانسور، حتماً باید از تغذیه موتورخانه آسانسور جدا باشد تا در هنگام بروز حادثه و قطع برق موتورخانه، فضای داخل آسانسور روشن بماند.

چراغ تونلی گرد:

امروزه استفاده از چراغ تونلی گرد با حباب‌های شیشه‌ای جایگزین لامپهای روشنایی سابق در همه بخش‌های اداری، تجاری، خانگی، خیابانی، صنعتی و… شده است. استفاده از این چراغ‌ها باعث صرفه جویی از لحاظ اقتصادی می‌شوند. از دیگر ویژگی‌های مهم آنها می‌توان بازدهی بالا، طول عمر زیاد، استحکام مکانیکی و مقاوم بودن در برابر ضربه، تولید نور مناسب، امکان کنترل پذیری برای نورپردازی متمرکز و موضعی و… را نام برد. همچنین این چراغ‌ها، حساسیت نسبتاً کمی به نوسانات و تغییرات ولتاژ و به دلیل نداشتن جیوه، سرب و گازهای شیمیایی در ساختار خود کاملاً سازگار با محیط زیست هستند. این چراغ‌ها می‌توانند با ولتاژ دی سی و مصرف بسیار کم انرژی نیز کار کنند. و خود را با سیستم‌های خورشیدی سازگار سازند. که این مسئله باعث می‌شود نوری پاک و بدون پرتوهای مادون قرمز و ماورای بنفش از خود ساطع کنند.

مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .